15 Haziran 2012 Cuma

Mısır Gevrekli Kurabiye

YORUM YAZ
Mısır Gevrekli Kurabiye
Mısır Gevrekli Kurabiye

Malzemeler

Hamuru İçin

  • 125 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilya
  • Yarım kilo mısır nişastası

Çikolatalı Sos İçin

  • 250 gr. kakaolu fındık kreması
  • 1 çay bardağı sıvıyağ



Hazırlanışı

  • Hamur malzemelerini karıştırarak yoğurun. Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp dilediğiniz gibi şekil verin. Yağlı kağıt serili tepsiye dizerek 180 dereceye ısıtılmış sıcak fırında üzeri hafif çatlayana kadar pişirin. (Kurabiyelerin üzerleri kızarmamalı, beyaz olmalı.)
  • Pişen kurabiyeleri fırından alarak soğumaya bırakın.
  • Fındık kreması ile sıvıyağı benmari usulü eritin. Mısır gevreğini robotta çekin. Soğuyan kurabiyeleri önce çikolatalı sosa batırın daha sonra mısır gevreğine bulayarak soğumaya bırakın.

tarifkolik.com

11 yorum:

  1. çok lezzetli

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kabartma tozu var tabiki

      Sil
  2. ee bu nasıl kabaracak ?

    YanıtlaSil
  3. evet haklı kabartma tozu yok mu bunda yoksa yazmayı mı unuttunuz ?

    YanıtlaSil
  4. :) arkadaslar alemsiniz kabartma tozu olsa oktay abi zaten yazardi demekki yok ve ben bunu denemistim inanin tadi harika ve yedikce yiyesin gelir.. Ellerine saglik oktay usta....

    YanıtlaSil
  5. nişasta ile yapılan kurabiyeye kabartma tozu katılmaz katılırsa hem acı olur hem şekli bozulur

    YanıtlaSil
  6. bu tarifi ben 6 senedir yapıyorum kabartma tozu konmuyor. zaten çok gevrek bir kurabiye olduğu için rahat yiyebilmek için kabarmaması gerekiyor. şekil verirkende minik minik şekiller veriyorum ki 1 kerede rahatça yenilebilsin diye. Diğer kurabiler gibi 3-4 ısırıkta yenmiyor param parça oluyor :)
    Denemenizi tavsiye ederim favorilerim arasında...

    YanıtlaSil
  7. Ben yaptım ama hayal kırıklığı yaşadım Sadece mısır nişastası kötü bir tat kattı.Eksik mi bu tarif?

    YanıtlaSil
  8. muhteşem ve hafif bir kurabiye..

    YanıtlaSil
  9. ben yapıyorum çok güzel oluyo kabartma tozuda kaıyorum gayette güzel sonuç aldım süper bişey bi kurabiye...

    YanıtlaSil
  10. yaptım süper oluyo kabartma tozuda kullandım gayet güzel oldu çok bereketli bi kurabiye...ben pudra şekeri kullandım doğrusuda o bence şeker şert yapar kurabiyeyi...

    YanıtlaSil

Yorum eklemekte zorlananlar için
Yorumlama biçimi: ANONİM seçeneğini seçin