8 Aralık 2010 Çarşamba

Dilber Dudağı

YORUM YAZ

Malzemeler

  • 1 adet yumurta
  • 1 tane yumurta sarısı
  • 1,5 kahve fincanı süt
  • 3 çorba kaşığı sıvı yağ
  • 1 fiske tuz
  • 1 çorba kaşığı sirke
  • aldığı kadar un
Açmak için:
  • buğday nişastası
İçi için:
  • Kıyılmış ceviz ve yumurta akı (ben fındık, tarçın ve şeker karışımı ve yumurta akı kattım)
  • Üstüne;100 gram margarin veya tereyağı
  • Şerbeti için:
  • 2 su bardağı şeker
  • 1,5 su bardağı su
  • 3-4 damla limon suyu
Hazırlanışı
Şerbet için olan malzemeyi bir tencereye alıp kaynatıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz.
Önce hamuru için olan sıvı malzemeleri katıp karıştırıyoruz,ununu ve tuzunu ilave edip yoğuruyoruz.Ele yapışmayan bir kıvamda olmalı.Bu yoğrulan hamuru 10 küçük bezeye ayırıyoruz.Her birini nişasta serperek küçük tatlı tabağı kadar açıyoruz.Her kata nişasta serpiyoruz.10 katlı hamuru önce elimizle biraz açıp sonra oklava yardımıyla tepsi büyüklüğünde açıyoruz.Onları su bardağı ağzıyla kesiyoruz.İçine ceviz ve yumurta akı karışımını veya benim yaptığım gibi fındık,tarçın,şeker ve yumurta akını koyup dudak şekli verip tepsiye diziyoruz.Bir tavada eritip kaynattığımız margarin veya tereyağını tatlının üstüne kaşık yardımıyla döküyoruz.170 derecelik fırında üstleri kızarana kadar pişiriyoruz.(30-35 dakika da pişti.)
Soğuk şerbeti ılık tatlıya döküyoruz.
Not:Bu tatlı baklava gibi açması zor bir tatlı değil ilk kez yapanlar bile rahatlıkla yapabilir.Nişastalı tatlılar zor gibi geliyor ama değil üstelik çıtır çıtır ve hamurlaşmaması sebebiyle hamurlu tatlılara göre de tercih edilebilir.
nerminbayraktar.blogcu.com

26 yorum:

  1. Mükemmel gözüküyor. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  2. super bir tarif

    YanıtlaSil
  3. SİZİN BU TARİFLERİ YAPMAMAK VE KİLO ALMAMAK MÜMKÜN DEĞİL

    YanıtlaSil
  4. Cok guzel gorunuyor! banda bir parca var mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sana yok biz yicez bikere ahaha :D salakmısın sen ya :d

      Sil
  5. cok guzel tarif

    YanıtlaSil
  6. Allah razı olsun

    YanıtlaSil
  7. çok güzel görünüyor ellerinize sağlık ÇATALZEYTİN den selamlar

    YanıtlaSil
  8. okay usta proglarinizi hep izliyorum cok hijyeniksiniz her yaptiginiz tarifler ayri guzel arkadas dogru soyluyor acaip kilo aliyoruz cunku tarifler mukkemmel ben hemen hemen hepsini yaptim sayilir hep deniyorum cok guzel oluyorlar

    YanıtlaSil
  9. tşk ..ellerınıze saglık

    YanıtlaSil
  10. OKTAY USTANIN HER TARİFİ MÜKEMMEL TEŞEKKÜRLER

    YanıtlaSil
  11. tarifiniz güzel teşekkürler

    YanıtlaSil
  12. tek kelimeyle harika.

    YanıtlaSil
  13. cok begentim elerine saglik

    YanıtlaSil
  14. sayin yorumcular !
    iyi güzel,harika ,mükemmel!
    ama, denedinizmiki bu yorumlari yaziyorsunuz!
    deneyin ondan sonra iyisini mükemmelini yazin veyahut olmadi deyin !

    YanıtlaSil
  15. çok güzel herkese tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  16. oktay bey ev baklavanızı yaptm çok beyendm herkese tavsiye ederim güzel tariflerinizin devamını diliyorum izmir yeşilyurt

    YanıtlaSil
  17. bu tatlıyı denedim.çok güzel çıtır çıtır.mmmmm.hemde çok kolay.

    YanıtlaSil
  18. bende braz denicem insallah güzel olur emeklerimiz bosa gitmez

    YanıtlaSil
  19. beğenerek yaptığım tatlıdır.yalnız ben 20 bezeli yapıyorum

    YanıtlaSil
  20. bu tarifi denedim ve çok kötü oldu şerbetini de hiç çekmedi bir daha asla yapmam.bir de resme bakıp da yorum yapanlara da ifrit oluyorum

    YanıtlaSil
  21. bu tarifi yaptım.tadı güzel oldu ama çok çıtır oldu acaba hamuru ince açtımdiyemi oldu.cevep verirseniz çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  22. isdediğim hiç bir şeyi bulamıyorum

    YanıtlaSil
  23. çok güzelteşekürler

    YanıtlaSil
  24. şapkanızı bir çıkarın ya yüzünüzü görelim

    YanıtlaSil
  25. ay yorumlarınız beni çok güldürüyor

    YanıtlaSil

Yorum eklemekte zorlananlar için
Yorumlama biçimi: ANONİM seçeneğini seçin