11 Ocak 2008 Cuma

HUMUS

YORUM YAZ

2 su b. nohut
1 fincan tahin
1 limon
2 diş sarımsak
zeytinyağı, tuz
toz kırmızı biber

HAZIRLANIŞI
Önce nohutları haşlayıp kabuklarını soyun. Rondoya
nohutları,tahini,limon suyunu ve sarımsağı koyun.
Hepsini iyice püre haline getirin. Daha sonra tuz,zeytinyağı
ekleyin. En son üzerine toz biberli tereyağı gezdirin.

50 yorum:

  1. humus yaptığınız programınızı ızledım yalnız humusu yaparken yogurt kesınlıkle konulmaz ben tarsusluyum yoremızın seckın yemeklerınden bırıdır ayrıca verdıgınız olcuye gore sarımsaklarınız az olabıldıgınce bol sarımsaklı yapılır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bencede katiliyorum szolerinize sarmisak yetersiz,yogurt luzumsuz olmus.

      Sil
    2. yoğurt nerde,bakın bakalım tarife yotğurt kelimesini görebilecekmisiniz..önce okumasını öğrenin,ve anlamasını tabii ki..tarsuslu olmanız birşey değiştirmez,el elden üstündür...

      Sil
  2. Züleyha Hanım, o programda bir izleyicinin:"yoğurtlu da lezzetli olur" demesi üzerine Oktay Usta humusa yoğurt koydu. Ayrıca farkındaysanız yemek tarifinde de malzemeler arasında yoğurt bulunmuyor. Hayırlı günler.

    YanıtlaSil
  3. Züleyha Hanım, Oktay Usta humusu hazırlarken bir izleyicinin: "yoğurtlu da çok lezzetli olur." demesi üzerine Oktay Usta humusa yoğurt kattı. Ayrıca, farkındaysanız yemek tarifinde malzemeler arasında yoğurt bulunmamaktadır.Hayırlı günler dilerim.

    YanıtlaSil
  4. züleyha hanım beğenmediyseniz kendiniz yapın oktay ustanın elleri dert görmesin

    YanıtlaSil
  5. AYNEN BENDE KATILIYORUM

    YanıtlaSil
  6. bende bir tarsusluyum ve züleyha hanımın dediklerine katılıyorum.yöremizin oldukça sevilen yemeklerinden biridir ve doğru tanıtılmalıdır.bence yoğurtsuz deneyin!!AFİYET OLSUN........

    YanıtlaSil
  7. hepiniz saçmalıyosunuz isteyen yoğurtlu yapsın isteyen yoğurtsuz bu kadar basit cık cık cık

    YanıtlaSil
  8. Bence bu tür yöreye özgü meze ve yemekler otantik özellikleri değiştirilmeden tariflendirilmelidir,zira yemek ait olduğu yörenin kültürel değeridir ve buna saygılı olmak gerekir. Orjinalden sapmalar ve gereksiz ilaveler kültürel dejenerasyonuda beraberinde getirir. Tıpkı güzelim türkülerimizin arabeskleştirilip soysuzlaştırıldğı gibi. Humus tarifi almak için interneti açtığımda gördüğüm tarif kargaşası aklımı karıştırdığı için bu yorumu yazdım herkese afiyet olsun Dr.Hayrullah Ercan

    YanıtlaSil
  9. maalesef insanlarimiz nedense degisik tatlara kapalilar.Oyle insanlar varki hic yemedigi halde kotu diye yorum yapabiliyor.once ye sonra yorumla.ellerine saglik ustam.en kisa zamanda bende deneyecegim....

    YanıtlaSil
  10. ben yeni evliyim ve eşim humusu çok sevdiğini söyledi. ama yapmayı bilmiyorum. öğrenmeye çalışıyorum her kafadan bi ses çıkıyor ben oktay ustayı dinliyeceğim lütfen kafamı karıştırmayın.

    YanıtlaSil
  11. bu oktay ustayı izledikten sonra humustanda soğudum beee yoğurt ve humus ne alaka yaaa yeni tatlar oluşturucam die saçma sapan eklemeler yapıolar güzelim tatları bozuolar

    YanıtlaSil
  12. Yahu nerdende actim ben bu siteyi, humus yapim de yiyelim dedim, burda millet bibirini yiyor!
    Bu ne bee!
    Yeter! yeter yahu!

    YanıtlaSil
  13. humusun faydaları neler acaba

    YanıtlaSil
  14. çok biliyorsan oturda kendin yap kırk yıllık ustaya senmi öğretceksin humus yapmasını..

    YanıtlaSil
  15. humus çok gzl bir yemek tarsusumuzuun da en gZl yemeklerinden biridirr :)

    YanıtlaSil
  16. yeterrrr bee offff humusun cılkını çıkartıınızz çok gzl bir yemek herkesn damak tadı degişikkk çenenizi kapatınnn ister ole yapın ister böle yeterrr beeeee

    YanıtlaSil
  17. Humus hataya özgü bir mezedir tarsus'a değil.Nasıl yapıldığını da hataylılardan başkası bilemez.Gidip hatayda tadın hak vereceksiniz.

    YanıtlaSil
  18. ben humusu ilk defa yapcam tarifi şimdi aldım görcez bakalım yazarım nasıl olmuş

    YanıtlaSil
  19. Humusu bir arap yemeğidir doğru ama Ben'de bir Tarsuslu olarak şehrimizde yaşayan arap asıllı komuşularımızdan öğrenmiştim, Ve tarsus'ta Arap asıllı komşularımız yapmaktadır ve tüm şehir tarafından severek tüketilmektedir,. Not: Humus'a yoğurt konmaz.

    YanıtlaSil
  20. arkadaşlar,humus tarsusa özgü değil,hataya özgü bir lezzettir.bunu da herkes bilir...

    YanıtlaSil
  21. bu ne saçma yorum böle herkes saçmalamış hem neyi paylaşamadız anlamaadım keşke biri de çıkıp kardeş doğrusu böle böle deseydi ...

    YanıtlaSil
  22. humus yapıyoruz bence çok güzele bir yemek olcak gibime gelmekle birlikte, sanki bu ölçüler az gibi kişi başı bunları yapsak ancak olacak gibi. ben istanbuldan bildiriyorum. öptmkibby.

    YanıtlaSil
  23. annem gelip okumadığı için 20 dk gittim

    YanıtlaSil
  24. ben başka bi tarifte yaptım çok kötü oldu tadı.damak tadıma hiç uygun diil agır geldi.

    YanıtlaSil
  25. istersem yoğurt koyarım istersem pırasa koyarım arkadaş kim karışabilir buna??yukarda tarifin orjinali var ve o tarifte yoğurt YOK zaten,ustamız sadece alternatif bi tat denemiş ne var bunda

    YanıtlaSil
  26. Pardon ama Humus Hatay indir (: Tarsuslular Sadece bizden alirlar (:

    YanıtlaSil
  27. arkadaşlar benim eşimde humus yapmamı istedi, bende ustanın tarifine bakıyim dedim ve yazdıklarınıza da eşim kayıtsız kalamadı HUMUS SURİYEDEN yemek kültürümüze girmiş diyor afiyet olsun

    YanıtlaSil
  28. Arkadaşlar ayrıca humus arap kökenli br yemektir. Ama bizimde kültürümüzde önemli bir yer edinmiştir. Şu anda yunanlılarda her zaman olduğu gibi sahiplenmekteir bunu. İsrailde vazgeçilmez bir yemektir(onlarda araptır) mersin tarsus antakya civarında daha yaygın olmasının sebebi ise burada arap kökenli vatandaşlarımızın fazla olmasıdır. Ama önemli olan lezzeti iyi yapalım iyi yiyelim...

    YanıtlaSil
  29. igrenc bir yemek denemeyin, inanin yiyemezsiniz

    YanıtlaSil
  30. çok ukalasınız züleyha.hanım demek bile gelmiyor size içimden

    YanıtlaSil
  31. her şeyden önce yemek bir ağız tadıdır dolayısıyla kişiye göre değişir ve tabiki aslolanda yapan kişiye saygıdır ELLERİNE SAĞLIK USTAM

    YanıtlaSil
  32. aslında herkezin damak tadı vardır ve kendisine hoş geleni sever doğal. ama züleyha hanım haklı gerçekten humusa yoğurt konmaz iyigünler

    YanıtlaSil
  33. eline sağlık ustam

    YanıtlaSil
  34. hayır bence züleyha hanımın haklı olup olmadığını tartışalım daha, böyle kestirip atmayın hemen

    YanıtlaSil
  35. merhaba bnm bi sorum olacaktı humus sıcakmı yeniliyor yardımcı olurmusunuz..

    YanıtlaSil
  36. merhaba ben 20 yaşında ünv. öğrencisi bir erkeğim. kız arkadaşımın humusu çok sevdiğini öğrendim ve sevgililer gününde ona humus yapmaya karar verdim ama burdaki tartışmaları görünce çok kafam karıştı ne yapmalıyım bilmiyorum lütfen bana yardımcı olun bu benim için çok önemli ilişkimiz için çok önemli bir adım olacağına inanıyorum yardımlarınızı bekliyorum

    saygılarımla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sevgililer günü için daha uygn bi mönü bulamadn mı kardeş tamm seviydr belki ama onun da sevgililr gnnde humus yemk istiyeceğini sanmam

      Sil
  37. HAMUR İYİ DEGIL

    YanıtlaSil
  38. oktay ustaya laf yok o şimdiye kadar hiç kimsenin kalbini kırmamış biliyormusunuz ayıp ayıp

    YanıtlaSil
  39. bu tarif süperrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

    YanıtlaSil
  40. ay ben bu yorumları okuyup okuyup güldüm ne alem ınsansınız sız kımısı yogurt koyar kımı koymaz tarsus yoresıne aıt dıye marasta yenmeyecekmı oradakı vatandas bu tarıfı veremeyecekmı helal olsun sıze hele sevgılısı yemege gelcekmıs.humus yapacakmıs oglum gotur yemege erkek basına humus senın neyıne sevgılın yapsın sana getırsın beraber yıyelım dıye

    YanıtlaSil
  41. neden yorumum yazılmıyo

    YanıtlaSil
  42. Oktay ustaya laf yok..O ne yaparsa güzel olmuştur...Ben de deneyeceğim Humusu..İnşallah güzel olur ..Oktay ustaya sevgiler saygılar....Sezen...

    YanıtlaSil
  43. BENCE HİÇ BİRİNİZİN İŞİ YOK BOŞ BOŞ KONUŞUYORSUNUZ DAMAK TADI İLK YOGURSUZ YE SONRA YOGURTLU YE HANGİSİ HOŞUNA GİDERSE ONDAN SONRASINI ÖYLE YEMEYE DEVAM EDERSİN.. KİMSENİN BİŞEY DEGİŞTİRME GİBİ Bİ ÇABASI YOK OKTAY USTA ÖNERİ ÜSTÜNE DENEMİŞ İLLA YOĞURTLU DİYE BİŞEY DEMEDİ...

    YanıtlaSil
  44. ben kesinlikle hiroolerdjan'a katılıyorum, bir ulusu kendi değerlerini koruyarak ulus olursunuz değişim bu demek değildir. Hiroolerdjan size saygılarımı sunarım...

    YanıtlaSil
  45. manyaksiniz! :)

    YanıtlaSil
  46. Ya siz delimi sınız.?memleketin bu kadar meselesi varken tartışılacak insan bir humuş için birbirini yer mı? Ben bu yorumlardan sonra humuş yerine kafayı yiyeceğim.lutfen arkadaslar bu kadar da olmaz!

    YanıtlaSil

Yorum eklemekte zorlananlar için
Yorumlama biçimi: ANONİM seçeneğini seçin