4 Aralık 2007 Salı

MİDYE TATLISI

YORUM YAZ

1 yumurta
yarım p. kabartma tozu
1 çay b. sıvıyağ
1 çay b. süt
1 fiske tuz
alabildiği kadar un

iç harcı için:
1 su b. iri çekilmiş ceviz

şerbeti için:
3,5 su b. su
3,5 su b. tozşeker
yarım limon suyu

HAZIRLANIŞI:İlk olarak karıştırma kabına süt, yağ ve yumurta alınarak çırpılır.
daha sonra azar azar un ilave edilir.bu arad şerbeti de hazırlanır.
başka bir kapta kabartma tozu ve limon suyu karıştırılarak hamura
ilave edilerek yoğrulur.hazırlanan hamur 10 - 12 bezeye bölünür.
bezeler tabak büyüklüğünde açılarak istenirse 6'şar 6'şar istenirse
tamamı aralarına nişasta serpilerek üst üste konur. daha sonra
hamur tepsi büyüklüğünde açılır.açılan hamur sıkıca sarılır.rolu
haline getirilen hamur yarım saat buzdolabında bekletilir.
hamur daha sonra1' er paramak arayla kesilir.kesilen hamur yan
yatırılarak çay tabağı büyüklüğünde açılır.içine ceviz konularak
kapatılır.yağlanmış tepsiye dizlir. üzerine eritilmiştereyağı sürülerek
önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir.pişen tatlı fırından
çıkarılarak tatlı sıcak şerbet soğuk olacak şekilde şerbeti verilir

12 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel bir tarif arkadaşımda yemiş çok beğenmiştim burada görünce bayrama yapayım dedim ancak anlamadığım birşey var malzemeler kısmında yaşmaya yazıyor yapımında kabartma tozu var her ikisinidemi kullanacağız.

    YanıtlaSil
  2. Melda,
    Ben ablamda yedim harikaydi yapilisinda yarim paket yas maya varmis kabartma tozu filan yok diyo ablam.
    eve geldimde bende yaptim harika oldu resimdekinden bile guzel oldu hihihi

    YanıtlaSil
  3. cok güzel ve hafif bir tatlı herkes denesin

    YanıtlaSil
  4. ya oktay usta yemeklerin o kadar harika,güzel ve lezzetli görünüyorki..eminim göründükleri gibi lezzetlide..bunda hic süpem yok.....ben yemek yapmayi cok seviyorum...ama sizin kadar güzel yapamiyorum...bakarsin bir gün türkiye geldigimde yesil elmaya katilirim...daha sayenizde ögrenmem gereken cok seyler var......tek kelimeyle harikasin oktaycimmmm..devamin basarisi...berlinden selamlar:)

    YanıtlaSil
  5. kabartma tozumu yaş mayamı? karışıklık var

    YanıtlaSil
  6. oktay usta yaptığın yemekler çok güzel

    YanıtlaSil
  7. ii hersey gzlde yalnız malzemelerin içinde yaş maya var fakat tarifinde ne zaman nerde kullanılacağı yazılmamış ne iş unutuldumu yoksa

    YanıtlaSil
  8. biz görümcemle bu tatlıyı düğün için yaptık ama maya deilde kabartma tozu kullandık üztünede margarin.çok harika olmuştu herkes cok begenmıstı:)kabartma tozuda oluyop yanii

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar tatlı süper lezzetli.Önce mayalı diye teredüt etmiştim pişirmek için,hatta baklava hamurundan hazırladım.sonra denemek için mayalı olarak hazırlayıp pişirdim,korktuğum gibi çıkmadı çok lezzetli oldu ellerine sağlık oktay usta,paylaşım için teşekkür ederim.mutfak penceresi.com.

    YanıtlaSil
  10. acaba midye tatlisi'nin serbeti kac dakika isinmali? lutfen diyebilirmisiniz

    YanıtlaSil
  11. çok güzell gözüküyo acaba tatlının hamuru ne kadar yumuşaklıkta olucak aydınlatırsanız sevinirim tşk..

    YanıtlaSil
  12. tarifte yaş maya var yapılışında ise kabartma tozu ile limon karıtırılır deniyor hangisi olacak anlamadım? cevap bekliyorum

    YanıtlaSil

Yorum eklemekte zorlananlar için
Yorumlama biçimi: ANONİM seçeneğini seçin